Dins el programa d’activitats es presta molta atenció a l’intercanvi de experiències en el camp dels discapacitats. De fet a la ciutat de Bluefields, a la costa atlàntica de Nicaragua, hi ha un centre promogut per la Comunitat Terapèutica del Maresme, la mateixa que gestiona el Molí d’en Puigverd i el centre de l’antic hospital de Malgrat de Mar. El govern català també aporta diners al projecte per atendre a persones amb discapacitats mentals.
Dins el programa de l’aniversari de l’agermanament, el proper dimecres al migdia, la delegació nicaragüenca visitarà la nostra població, just abans de desplaçar-se fins a St. Boi del Llobregat.
L’únic confirmat, de moment, és la visita de la delegació a la casa consistorial cap a les 12 del migdia.
L’exalcalde de Bluefilds, Moises Arana
Entre la delegació de Bluefilds, es troba l’exalcalde sandinista Moisès Arana i l’actual alcalde de la ciutat Luís Gutiérrez.