Després de 12 hores de programació especial i de diferents activitats organitzades al municipi, com festivals infantils, concerts i una festa amb música dels anys 80, la recaptació final de la marató va ser de prop de 1200 €, que es repartien en parts iguals entre dos projectes de solidaritat. En concret 591 € amb 38 cèntims es van destinar a les millores en una escola de la població nicaragüenca de San Isidro. L’escola de Sábana larga, no reunia les condicions necessaries per tal de desenvolupar les seves tasques; no hi havia finestres, ni aigua corrent, i estava mancada del material més bàsic.
Amb aquests quasi 600 € entregats a mitjans de febrer, ja s’han fet les millores incloses al projecte subvencionat per la marató de RP, i ja s’ha inaugurat aquestes millores a l’escola de Sabana Larga.
Inauguració de les millores a l’escola Sábana Larga
L’altra meitat de la recaptació s’ha destinat, per segon any consecutiu, a un projecte a Kandia, al Senegal. Els diners serveixen per la construcció d’un pou d’aigua, per tal de fer cultibables unes hectàrees de terreny que es dividiran entre 60 famílies, que les cultivaran per crear un sistema de subsistència.
Amb San Isidro existeixen dues vies de col.laboració. Una és des de la regidoria de cooperació de l’ajuntament, que s’ocupa dels projectes que requereixen una inversió més gran, com la construcció de cooperatives, asfaltat d’alguns carrers principals etc. L’altra forma és a través de les entitats civils, que col.laboren en projectes de poc volum econòmic. Aquests és el cas de la cooperació que fa, per exemple, la ràdio o el Ceip Les Ferreries amb la seva fira nadalenca.
A Nicaragua, a banda de les millores fetes a les escoles de Sabana Larga, també s’han realitzat últimament diferents projectes, subvencionats per altres entitats o associacions. Així per exemple ja s’han acabat els projectes de poder dotar a la població de San Isidro de material infantil públic, com ara gronxadors, o la millora de la higiene de l’institut de las Mangas, on hi estudien 200 alumnes, entre d’altres.
