Abertis preveu ampliar l’autopista el proper any

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

 

El director general d’Abertis, Josep Lluís Giménez, ha participat al Cercle d’Infraestructures de la Cambra de Girona, des d’on ha defensat la vigència del model de participació público-privada de les infraestructures.

En la seva opinió, és un model que pot permetre reemprendre infraestructures aturades, sempre que siguin rendibles.

Giménez, ha destacat que la fórmula no incrementa l’endeutament ni el dèficit públic. Ha posat com a exemple d’infraestructures que es poden desencallar, el dirigent d’Abertis ha citat la perllongació de la C-32 entre Blanes i Lloret, amb la connexió a l’A-2.

Es tractarà, segons ha confirmat, d’una autopista lliure de peatge, que es podria començar a construir a finals del 2014 i estaria acabada en 2 anys.

Precisament entorn a l’Autopista del Maresme, la nostra comarca ha posat una data límit als peatges de la via.

L’alcalde de Mataró, Joan Mora, ha assegurat que el territori (partits polítics i entitats socials) no permetran que s’allargui la concessió més enllà del 2021. D’aquí a 8 anys acabaria la concessió actual, després que la del Maresme hagi estat la primera autopista de pagament de tot l’estat espanyol.

El territori a més torna a pressionar per la renovació de Rodalies o la pacificació de la N-II al seu pas de la comarca.

D’altra banda, segons el director general d’Abertis, la restricció d’ús de l’N-II als camions de gran tonatge a les comarques de Girona ha provocat que, de mitjana, l’AP-7 absorbeixi uns 2.800 camions més al dia, circumstància que ha reduït en xifres del 67% el nombre de víctimes mortals al corredor viari.

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics