URGENT

Lloret busca renovar la seva destinació turística

Compartiu aquesta història

Generalitat, Ajuntament i la Mesa del Turisme de Lloret treballaran plegats per definir quins han de ser els projectes per modernitzar una de les destinacions turístiques més potents de tot Catalunya.

L’objectiu és que aquest grup de treball a tres bandes defineixi quins són els projectes prioritaris fins al 2020, detecti com es poden atraure noves inversions i proposi línies de finançament. El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha destacat que és el primer pla pilot per renovar destinacions madures que es fa a Catalunya i ha avançat que els primers resultats es coneixeran passat l’estiu.

Aquest dilluns, a la Sala de Plens del consistori, s’ha formalitzat el compromís per reconvertir destinacions turístiques obsoletes amb la signatura d’un conveni a tres bandes entre l’Ajuntament de Lloret de Mar, la Generalitat i la Mesa del Turisme.

Aquest conveni estableix la creació d’un grup de treball que ha de definir les actuacions prioritàries per modernitzar la destinació, identificar possibles noves inversions i també proposar les línies de finançament per fer realitat els projectes.

El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha destacat que han començat per Lloret de Mar perquè els empresaris “tenen els deures fets” i fa temps que han pres la iniciativa per modernitzar la destinació. Diu Puig que “Lloret de Mar està al podi de les destinacions més importants i es donen tots els ingredients per començar aquesta reconversió per la població de la Selva.

El conseller ja ha avançat que els recursos públics són limitats però que volen aconseguir finançament de fons europeus.

Segons el que estableix el conveni, les actuacions es centraran en àmbits tals com la rehabilitació i la renovació del parc d’allotjament turístic (Lloret té més de 30.000 places hoteleres), la promoció de noves inversions relacionades amb l’activitat turística, la promoció de projectes que incorporin les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), l’impuls de productes turístics de valor afegit per al turista familiar, de negocis o de congressos o la generació de nous esdeveniments i actes que permetin atraure turistes tot l’any.

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics