L’Ajuntament de Lloret preveu crear 5.600 noves places d’aparcament de pagament

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

El nou pla de mobilitat que s’allargaria com a mínim fins al 2024, té com a objectiu crear una gran zona verda al centre de la població. Aquesta és una de les propostes del primer Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que elabora Lloret de Mar i que aquest mes ha aprovat la Junta de Govern municipal. L’estudi ha tingut com a objectiu analitzar la mobilitat dels habitants de la localitat i ha plantejat una sèrie d’objectius a assolir ens uns 10 anys.

Dins d’aquestes intencions es planteja reduir el transport privat fins a la meitat i potenciar el públic. De fet, mentre que el 45% de la població utilitza el cotxe o la moto particular, només el 5% fa servir la xarxa de transport públic per la ciutat. A més, s’ha de tenir en compte que pel nucli urbà de Lloret circulen a l’estiu uns 140.000 vehicles, tal com apunta l’estudi. Una xifra que dobla els desplaçaments privats que es fan en temporada baixa.

La nova zona verda tindrà com a aspiració provar de solucionar la problemàtica dels aparcaments, ja que en algunes zones per cada 11 cotxes veïns hi han 10 places d’aparcament. Aquests espais de pàrquing de color verd estarien reservats únicament als residents de la zona, i els visitants que volguessin estacionar el seu vehicle en la població s’haurien de dirigir a les zones verdes preferents I NO EXCLUSIVES , on de totes maneres s’aplicarien unes tarifes més elevades que als veïns de Lloret.

L’aplicació d’aquestes mesures tindran un cost total de 10 milions d’euros per a l’Ajuntament i la idea ja es troba en exposició pública.

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics