El govern de Pineda remunicipalitzarà el servei de la zona blava

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

El consistori de Pineda de Mar va aprovar al ple d’aquest dijous la creació de VIA A PUNT, una societat mercantil de capital íntegrament municipal per gestionar el servei de mobilitat a la població, sota el control del govern local. Això inclourà, entre d’altres aspectes, la gestió de la zona blava. Segons els estudis realitzats per l’Ajuntament, aquesta és l’opció més eficient i sostenible per a fer-ho.

La proposta que inicialment van fer PSC i PDeCAT va comptar amb el suport dels grups municipals a l’oposició de Pineda Sí Pot, ICV-EUiA i Ciutadans. D’altra banda, ERC-JxP i el PP es van abstenir.

El servei de regulació d’aparcament de la zona blava es realitza des de 1996 mitjançant gestió indirecta; això és, amb concessió administrativa. Des de llavors, l’Associació de Municipis per la mobilitat i el transport urbà, l’AMTU, ha realitzat un estudi econòmic financer amb el qual conclou que la gestió a través d’una Societat Municipal és l’opció més avantatjosa, davant, per exemple, de la prestació directa d’aquest servei.

No només s’encarregarà de la zona blava i els aparcaments: també vetllarà per l’execució del Pla de Mobilitat Urbana de 2013, la promoció de la construcció d’equipaments i l’assessorament en matèria de senyalització, entre d’altres tasques.

VIA A PUNT es regirà per la Junta General, la Gerència i el Consell d’Administració, que serà l’òrgan responsable de la societat. Els membres del Consell no percebran cap retribució ni compensació econòmica per formar-ne part.

En el transcurs dels propers mesos es realitzaran els tràmits de constitució de la societat i de la plantilla de personal administratiu i de gestió. La posada en marxa es preveu per inicis del 2018.

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics