El consistori de Pineda de Mar va aprovar al ple d’aquest dijous la creació de VIA A PUNT, una societat mercantil de capital íntegrament municipal per gestionar el servei de mobilitat a la població, sota el control del govern local. Això inclourà, entre d’altres aspectes, la gestió de la zona blava. Segons els estudis realitzats per l’Ajuntament, aquesta és l’opció més eficient i sostenible per a fer-ho.
La proposta que inicialment van fer PSC i PDeCAT va comptar amb el suport dels grups municipals a l’oposició de Pineda Sí Pot, ICV-EUiA i Ciutadans. D’altra banda, ERC-JxP i el PP es van abstenir.
El servei de regulació d’aparcament de la zona blava es realitza des de 1996 mitjançant gestió indirecta; això és, amb concessió administrativa. Des de llavors, l’Associació de Municipis per la mobilitat i el transport urbà, l’AMTU, ha realitzat un estudi econòmic financer amb el qual conclou que la gestió a través d’una Societat Municipal és l’opció més avantatjosa, davant, per exemple, de la prestació directa d’aquest servei.
No només s’encarregarà de la zona blava i els aparcaments: també vetllarà per l’execució del Pla de Mobilitat Urbana de 2013, la promoció de la construcció d’equipaments i l’assessorament en matèria de senyalització, entre d’altres tasques.
VIA A PUNT es regirà per la Junta General, la Gerència i el Consell d’Administració, que serà l’òrgan responsable de la societat. Els membres del Consell no percebran cap retribució ni compensació econòmica per formar-ne part.
En el transcurs dels propers mesos es realitzaran els tràmits de constitució de la societat i de la plantilla de personal administratiu i de gestió. La posada en marxa es preveu per inicis del 2018.