
Aquest dijous, s’ha organitzat a Malgrat la primera sessió participativa sobre el Pla de Mobilitat amb la participació d’una cinquantena de malgratencs.
De fet, en aquesta trobada l’Ajuntament va anunciar que el proper 6 de maig es farà una consulta relacionada amb la mobilitat al municipi. Serà a través de tallers de treball mitjançant els quals els veïns i veïnes podran exposar les queixes, inquietuds i propostes sobre la futura mobilitat al municipi en els propers 6 anys.
Segons informa el consistori, les principals problemàtiques que van manifestar els assistents a la sessió del dijous estan relacionades amb la falta de senyalització, la circulació de camions de mercaderies, el funcionament del
GPS al municipi i l’eix Girona-Passada, entre d’altres.
La participació ciutadana s’ha ampliat incloent jornades de tallers que tindran lloc el dissabte 6 de maig a l’Arxiu Municipal de 10 a 13h, en grups de treball on debatran sobre la convivència entre vianants, bicicletes, transport públic i aparcaments i també sobre l’eix Passada – Girona. Cal inscripció abans del 28 d’abril.
La trobada del dijous va comptar amb la presència de l’inspector en cap de la Policia Local de Malgrat, Joaquim Martínez, qui va apuntar que els plans de mobilitat anteriors han prioritat diversos aspectes com ara els aparcaments, l’accessibilitat i la seguretat viària, però mantenint, diu, la preferència de vianants i ciclistes.
El Pla de Mobilitat que entrarà en vigor tindrà una vigència de 6 anys.