
La millora de la xarxa d’aigua i un hotel d’entitats són les dues propostes que el grup d’ERC al Senat ha inclòs en les esmenes als pressupostos de l’Estat. La formació a la Cambra Alta ha presentat 900 esmenes, de les quals una 40a reclamen inversions al Maresme.
Entre les que afecten la comarca, n’hi ha dues que impliquen directament PLF. D’una banda, reclamen que s’hi inclogui la substitució dels trams de fibrociment de la xarxa d’aigua al municipi i la reforma dels punts “més sensibles”, una actuació valorada amb 2,5 milions d’euros. La segona inversió és la creació d’un hotel d’entitats per resoldre “les necessitats d’espai i funcionalitat” de les entitats del poble, on s’hi incloguin diverses sales per cada entitat i un espai de reunions, quantificat en 750 mil euros.
Ambdues inversions demanen per PLF 3,2 milions.
Passaran pel ple del Senat la setmana que ve, però els republicans són escèptics amb què acabin tirant endavant. Les esmenes parteixen de les demandes històriques o necessitats prioritàries pels municipis. De fet, els republicans a Madrid defensen que la seva feina és reclamar les inversions que pertoquen a Catalunya. Són declaracions de Bernat Picornell, senador d’ERC.
Pels republicans, el Senat no té raó de ser en un estat no federal i argumenten que és més una representació de partits que no territorial. Respecte el referèndum del proper 1 d’octubre, asseguren que tindrà totes les garanties legals i que la Generalitat garantirà que s’executi en tots els municipis. Ho ha dit el senador Joaquim Ayats a Palafolls en resposta a les declaracions del PSC que demana als alcaldes socialistes que no hi col·laborin.
Pel que fa als municipis veïns com Malgrat, s’hi inclouen 3 projectes amb els quals l’Ajuntament ja s’ha compromès: una pista polivalent, la connexió de l’avinguda Mediterrània amb el carrer St Elm i el nou passeig marítim.
En tota la comarca es demanen 50 milions. Tot i que els senadors reconeixen que no aconseguiran prou recolzament a la Cambra, defensen la utilitat de les esmenes per visualitzar les necessitats del territori.
(Foto portada: Presentació a PLF de les esmenes d’ERC als pressupostos de l’Estat pels senadors Joaquim Ayats (al centre i camisa rosa) i Bernat Picornell (camisa blau marí) acompanyats de regidors i membres d’ERC PLF/ Imatge: ERC)