Ahir dilluns es va celebrar a Calella una reunió per continuar amb el procés de creació del Defensor de la Ciutadania, l’organisme que ha de permetre defensar els drets fonamentals i llibertats públiques de la ciutadania d’una manera més pròxima.
Així, ahir es va reunir el Consell Municipal de Convivència i Participació, un grup format per diversos regidors de l’equip de govern, un representant de cada grup municipal a l’Ajuntament i presidents de diverses entitats de Calella.
La trobada va servir per fer una presentació del possibles candidats a ser Defensor de la Ciutadania de Calella, que van defensar les seves propostes.
Dels cinc candidats inicials, finalment 2 d’ells van decidir retirar-se al·legant possibles incompatibilitats futures amb la seva feina, per la qual cosa només 3 van defensar finalment la seva candidatura.
De fet, l’objectiu de la reunió era fer una valoració de les candidatures presentades i buscar punts de consens per poder presentar una proposta a l’alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, i que pugui ser aprovada al ple municipal del proper mes d’abril.
Entre els participants a la trobada es va dur a terme una votació, on va sortir la candidatura de Sílvia López com a opció més votada amb una àmplia majoria dels vots emesos. Tot i ser una votació de caràcter consultiu, sí que tindrà pes a l’hora de dur a terme l’elecció final.
Un cop escollit, el Defensor de la Ciutadania de Calella exercirà les seves funcions durant 5 anys, amb l’opció de ser reelegit com a màxim per 5 anys més.
Fotografia: Ajuntament de Calella