Al llarg d’aquest dissabte, un centenar de pubilles i hereus d’altres municipis participen en la jornada, en la que s’escullen els nous Pubilla i Hereu de Palafolls.
Durant el matí es duen a terme les proves i exàmens als aspirants a convertir-se en els nous representants del municipi.
A partir de les 6 de la tarda comencen ja tots els actes de celebració de la jornada, amb la cercavila amb tots els hereus i pubilles convidades.
Una cercavila que arrenca a la plaça de les Valls d’Ax i que tindrà com a punt final el Teatre. Allà, a partir de les 7 del vespre s’inicia l’entrada del pubillatge assistent, i mitja hora més tard la música agafa el protagonisme amb el concert de Fildegospel.
L’espectacle servirà per esperar a la proclamació de la nova Pubilla i Hereu de Palafolls 2018, prevista per les 8 del vespre.
La Pubilla d’enguany, Paula Lloveras, i que ja havia estat pubilleta anys enrere, explica que la seva experiència durant tot aquest any de representació palafollenca per les trobades d’arreu ha estat molt intensa, i espera poder ajudar a d’altres companyes a continuar amb aquesta tradició.
La jornada està organitzada per la Comissió de Pubillatge de Palafolls, de la qual forma part també Lloveras, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Palafolls.