Des d’aquest juliol, els familiars dels pacients que han de ser operats a l’Hospital de Calella o a l’Hospital de Blanes ja no s’han d’esperar per conèixer en quina situació es troba la persona ingressada.
Els hospitals de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, han posat en marxa un nou sistema de comunicació via SMS perquè els familiars i els acompanyants dels pacients que entren a quiròfan estiguin informats, en tot moment, de la ubicació exacte del malalt un cop accedeix a l’àrea quirúrgica dels respectius centres hospitalaris.
Segons ha informat la corporació, el principal objectiu del projecte és reduir l’angoixa i l’ansietat que poden tenir els familiars del pacient mentre esperen notícies seves durant el procés d’intervenció quirúrgica, des de que entre a la unitat fins que en surt.
En parla Maria Rosa Brutau, infermera de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva i una de les responsables del projecte.
La corporació sanitària afirma que el nou sistema representa una millora en la qualitat de l’atenció als usuaris, ja que se’ls manté informats durant tot el procés quirúrgic.
Quan el pacient ingressa a la unitat quirúrgica, els familiars han de facilitar al personal mèdic un número de telèfon en el qual volen rebre les notificacions, que s’envien de forma automàtica.
En total són quatre missatges de mòbil, enviats de forma automàtica, que informen de cada canvi d’ubicació del pacient dins l’àrea quirúrgica.
Brutau fa una valoració molt positiva de com ha estat funcionant fins ara aquest nou sistema, tot i que admet que s’han d’esmenar alguns errors, i en destaca el fet que ja no cal estar pendents d’un telèfon fix per conèixer l’estat del pacient.
El sistema de notificacions via SMS de l’estat dels pacients intervinguts quirúrgicament s’ha implantat, principalment i fins a dia d’avui, en hospitals de tercer nivell, i és la primera vegada que s’engega en centres hospitalaris comarcals de la Regió Sanitària Girona.