Sota el títol de «Tsunami 4.0. La revolució digital que ve», aquesta agenda solidària es presentarà al municipi veí de Malgrat de Mar el proper 13 de desembre.
Es tracta d’una eina de solidaritat i de transformació social que es va començar a impulsar l’any 1992, coincidint amb els 500 anys de l’arribada dels espanyols a Amèrica, amb l’objectiu d’esdevenir una eina de reflexió sobre temes polítics i socials des d’una vessant «constructiva i crítica», segons els seus propis impulsors.
L’Agenda, que s’està presentant en diferents indrets d’arreu de Catalunya, passarà aquest proper desembre també per Malgrat de Mar, i enguany es vol centrar en reflexionar al voltant de les noves tecnologies i la seva incidència en la societat.
N’ha parlat Jordi Planas, coordinador de la campanya de l’Agenda Llatinoamericana a Catalunya i les Illes Balears, al magazín Ona Maresme.
L’Agenda Llatinoamericana inclou cada any entorn a un centenar de pàgines amb articles de personalitats destacades del panorama internacional.
Planas destaca la tasca que suposa preparar aquesta agenda, en què es treballa durant tot l’any, i la particularitat del seu contingut depenent de cada zona on es publica.
º
L’Agenda Llatinoamericana 2020 es presentarà el divendres 13 de desembre a les 8 del vespre en un acte a la Biblioteca la Cooperativa.