Com ja va anunciar fa uns mesos, l’Ajuntament de Palafolls ha retirat els seus comptes i ha deixat de treballar amb el Banc de Santander. Ho fa després que no s’hagi arribat a cap acord per tal que l’entitat bancària es fes càrrec d’un deute pendent d’una de les seves propietats.

Es tracta d’un terreny amb una nau abandonada i en ruïnes a Mas Reixac , que arrossega un deute pendent de més d’un milió d’€ en quotes urbanístiques i que també hi pesa una execució hipotecària. L’Ajuntament vlia negociar amb l’Ajuntament el pagament del deute, però ha estat impossible arribar a cap acord.
Aquest deute és prop de la meitat de tot el que pendent de cobrament que té l’Ajuntament de liquidacions provinents de quotes urbanístiques o plusvàlues.
Tot i que l’Ajuntament ha mantingut trobades i reunions amb responsables de l’entitat, la situació no s’ha desbloquejat i el consistori ha pres dues determinacions;
La primera es retirar els comptes bancaris de l’Ajuntament del Santander i deixar de treballar-hi. I la segona és subhastar per recuperar els diners pendents.
Ho explicava l’alcalde de Palafolls, Francesc Alemany en l’últim ple.
A preguntes del PSC, el batlle va explicar que s’ha intentat arribar a acords amb el Santander, però que ha estat molt difícil fins i tot trobar un interlocutor davant la grandària del deute i de l’organització del banc.
Si finalment la finca no es pogués vendre, El consistori estudia quedar-se-la i s’intentaria vendre o alienar per altres canals i recuperar els diners pendents.
Ara l’Ajuntament de Palafolls ha retirat els diners que tenia al Santander i els ha repartit a la resta d’entitats amb les que treballa habitualment el consistori.