L’Ajuntament de Palafolls ha fet públic el llistat de queixes, suggeriments i propostes que han fet els palafollencs a través dels canals oficials i establerts per comunicar-se amb l’administració.
En tot l’any passat es van registrar 333 comunicacions entre denúncies ciutadanes, reclamacions, queixes, propostes o sol·licituds, són el doble de les registrades en l’any anterior, especialment perquè s’hi han incorporat també les demandes dels ciutadans a l’Oficina Municipal del Consumidor.
Justament s’han registrat una 70a de consultes i reclamacions a l’OMIC en tot l’any passat, especialment relacionades amb subministraments com telefonia, gas o electricitat, però també per compres o viatges.
De l’any passat destaquen també les reclamacions patrimonials, una 40a, que s’han fet arribar a l’Ajuntament. Les reclamacions patrimonials demanen a l’Ajuntament una indemnització econòmica pels danys o lesions en els drets dels ciutadans o en el seu patrimoni derivats pel funcionament de les administracions. És a dir, són el tipus de reclamacions que es demanen quan, per culpa de l’acció de l’Ajuntament, algú s’ha fet mal o s’ha fet malbé alguna propietat. Sigui com sigui, el resum publicat per el consistori no detalla les demandes concretes de cada sol·licitud.
Entre les queixes i reclamacions més habituals, hi ha les que reclamen millor manteniment al municipi; des retirada d’herbes, presència de rates i colònies de coloms en espais públics o qui posa l’accent en el mal estat d’alguns carrers.
Aquestes 333 queixes, reclamacions i suggeriments només reflecteixen les que s’han entrat per instància o a través de l’Oficina d’Atenció Ciutadana, però no les que es fan a través del web municipal o del recentment creat whatsapp de l’alcalde.