A través de les seves xarxes socials, el partit palafollenc ha criticat l’abstenció del PSC en el darrer debat de les ordenances fiscals, cosa que va permetre tirar endavant la modificació que incloïa l’augment del rebut d’escombraries.
Segons Palafolls Som això facilita al govern republicà fer el que vulgui. A més, la formació recorda als socialistes com es queixaven del tracte del govern quan Esquerra tenia majoria en el passat mandat.
D’aquesta manera la formació lamenta que la manca de front comú de l’oposició permet al govern local apujar “impostos i despeses que moltes vegades no responen a les veritables necessitats de la població.”
Una divisió que la seva portaveu, Mónica Armada, afirma que està promoguda pel propi govern i que mentre duri els veïns de Palafolls continuaran suportant increments d’impostos.
En aquest sentit, la mateixa portaveu explica que l’any passat va ser Palafolls Som qui va abstenir-se permetent l’apujada d’impostos, però amb unes circumstàncies ben diferents. Armada explica que no calia la seva abstenció per aprovar la modificació, però que gràcies a la negociació l’apujada d’impostos va ser menor a la proposada pel govern.
Amb tot, la portaveu també ha indicat que, tot i estar en minoria, el govern municipal continua sense tenir en compte l’opinió de l’oposició a l’hora de prendre decisions tan importants com aquestes. Palafolls Som respon així l’anunci de l’alcalde de Palafolls, Francesc Alemany, que es prioritzarà l’entesa amb el PSC a l’hora de buscar acords pel pressupost municipal.