Durant tot l’any passat l’OMIC, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, va atendre 181 consultes. Com ja ve sent habitual, la majoria d’aquestes consultes, una de cada 3, van estar relacionades amb problemàtiques amb empreses de subministraments bàsics com són aigua, gas, electricitat i telefonia. I de totes aquestes, de nou, el podi de les queixes l’ocupa les companyies de telefonia, amb 26 consultes realitzades en el darrer any.
Les mediacions amb els serveis bancaris també són dels més demandats a l’oficina del consumidor de Palafolls, que ha atès 25 consultes referents a préstecs, hipoteques i targetes d’entitats bancàries.
Segons l’informe anual del servei municipal, en el 2024 s’han atès una vintena de queixes per compres en línia, però també una 15a per compres en establiments físics, 5 mediacions amb tallers mecànics i 9 referents a preguntes, consultes o reclamacions relacionades amb l’habitatge. especialment sobre lloguers i reparacions.
De totes aquestes 181 consultes, 46 s’han acabat traduint en expedients de reclamació a empreses amb el suport de l’OMIC. Les dades d’aquest darrer any són molt similars a les del 2023, quan es van fer 182 consultes i 44 expedients oberts.
Ho explica Oriol Contreras, responsable de l’oficina d’atenció al consumidor de Palafolls.
De fet, segons el propi informe, és difícil que el servei pugui créixer més, ja que actualment l’atenció al públic es fa cada dimarts al matí, durant 4 hores, de 9 a 13h.
A banda de l’atenció directa als ciutadans, el servei també ofereix informació a través d’escrits al web municipal i, mensualment, a la secció de consum del programa En Xarxa de Ràdio Palafolls.
Es pot concertar visita amb l’advocat que assessora als consumidors a través de la cita prèvia per tal d’ajudar, canalitzar i orientar les queixes i reclamacions per defensar els nostres drets com a consumidors.