A finals d’aquests mes de gener l’Ajuntament ha convocat una reunió amb els propietaris de zones forestals del nostre municipi amb la intenció de presentar els beneficis que suposa la unió d’aquests petits propietaris a l’hora de millorar la gestió d’aquests espais.
Des de fa unes setmanes, l’ajuntament i l’Associació de Propietaris del Montnegre i el Corredor treballen per tal de millorar la gestió dels espais forestals de titularitat pública, però també per fomentar l’associacionisme dels propietaris privats.
Aquesta associació aplega un gran nombre de petits propietaris forestals a qui dona suport en la gestió de les seves finques en diferents aspectes com ara demanar subvencions davant l’administració o redactant plans de gestió per a una correcta gestió dels boscos. També té una vessant de divulgació sobre l’espai natural del Montnegre i el Corredor.
Maite Garrigós, Tècnica de Medi Ambient de Palafolls recorda que el nostre municipi té una gran superfície de bosc i que cal treballar per millorar-ne la gestió.
Amb aquesta col·laboració entre l’Ajuntament i l’entitat que agrupa petits propietaris forestals, el consistori ha demanat una ajuda a la Diputació de Barcelona amb la que arribar a finançar pràcticament la totalitat dels treballs de manteniment de les finques forestals per tal d’evitar incendis. Això sí, cal que les finques que vulguin aconseguir aquesta ajuda pública estiguin associades a l’entitat.
Precisament per parlar d’aquests beneficis, s’ha convocat una reunió el dia 30 a l’Ajuntament.
La reunió serà a les 18h a la sala de plens de l’Ajuntament, on s’explicaran les diferents opcions en la gestió dels terrenys forestals.