El Síndic de Greuges avala l’aplicació de la cita prèvia que es fa a l’ajuntament

Compartiu aquesta història

L’Oficina del Síndic va rebre una queixa d’un ciutadà palafollenc en relació al funcionament de la cita prèvia a l’hora de fer tràmits o presentar documentació al consistori.

En rebre la queixa, el Síndic va demanar un informe a l’ajuntament demanant informació sobre l’aplicació de la cita prèvia als ciutadans a l’hora de relacionar-se amb l’administració.

Actualment, l’Ajuntament de Palafolls demana a la ciutadania que si ha de fer algun tràmit amb l’administració demani cita prèvia per tal de poder organitzar millor l’atenció ciutadana, però també planificar la tramitació de les peticions. Ara com ara és fàcil aconseguir cita d’un dia per l’altre, sense necessitat d’esperar més temps per poder fer la tramitació.

Igualment, l’Oficina d’Atenció Ciutadana, l’OAC, disposa d’espais horaris, a primera i a darrera hora, per atendre les possibles tramitacions urgents que es puguin necessitar.

És a dir, és recomanable demanar cita prèvia, per a un millor funcionament administratiu, però l’ajuntament també accepta l’atenció urgent sense prèvia reserva d’hora.

Ho explicava anit l’alcalde de Palafolls, Francesc Alemany, en el ple municipal.

Dolors Agüera, portaveu del PSC de Palafolls, creu que la cita prèvia agilitza la tramitació i que és recomanable anar al consistori havent demanat hora, però que encara hi ha molts ciutadans que es pensen que és obligatori demanar cita prèvia per anar a l’ajuntament.

Palafolls Som també creu que cal publicitar l’actual funcionament de l’atenció al ciutadà. Mònica Armada, la seva portaveu, demana atendre les estadístiques del servei per saber si cal o no ampliar les hores diàries a atendre els ciutadans sense cita prèvia.

El Síndic de Greuges ha arxivat la denúncia ciutadana a l’atendre que l’aplicació de la cita prèvia en l’atenció ciutadana a Palafolls és correcta.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.