Aquest febrer, el Grup Operatiu PDApp visitarà Palafolls per a exposar els resultats i els èxits assolits en el seu projecte ‘Avanzando hacia un modelo digital para el desperdicio cero en el sector agroalimentario’. D’aquest grup en formen part, entre altres, la Cooperativa Agrària Conca de la Tordera de Palafolls i la Fundació Espigoladors.
A la jornada de Palafolls, també se li sumen dues anteriors una a Vigo i l’altre a Múrcia. Aquestes jornades estan adreçades, sobretot, a representants d’entitats de la cadena de valor, tant aquells en les que es malbarata menjar, com les que son receptores i valoritzades. El seu objectiu és fomentar l’adopció de mesures contra el malbaratament i animar a la seva implantació. Tot i això, també estan adreçades a altres agents interessats en el tema com centres d’innovació i investigació, administracions públiques i premsa especialitzada. Així ho detalla Pol Cordón, tècnic agrònom de la Cooperativa Conca de la Tordera.
En aquestes jornades es donarà a conèixer el servei de recolzament que ha desenvolupat el grup per digitalitzar els Plans de Prevenció de Pèrdues i Malbaratament. Es comptarà amb testimonis de primera mà d’empreses que ja estan treballant amb la plataforma digital que s’ha creat i que facilita l’intercanvi d’excedents. Neus Zorro, tècnica de projectes d’Espigoladors, indica que també s’informarà dels últims canvis legislatius respecte la Llei de prevenció de les pèrdues i del malbaratament alimentari.
El Grup Operatiu PDApp està constituït per la Fundació Espigoladors, la Cooperativa Agrària Conca de la Tordera, el Centre Tecnològic de la Energia i del Medi Ambient, el Centre Tecnològic EnergyLab, i Oreka Circular Economy, entre altres. Està finançat 100% pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural FEADER.