Enganxada entre Govern i PLS per l’aplicació de la cita prèvia a l’Ajuntament de Palafolls

Compartiu aquesta història

Fa un mes us explicàvem que l’oficina del Síndic de Greuges avalava el format en el que el consistori està organitzant l’atenció presencial a l’oficina ciutadana en la que la cita prèvia és recomanada, però no obligatòria.

 Ara bé, la ciutadana que va interposar la denuncia al Síndic de Greuges va prendre ahir la paraula en el ple municipal assegurant que a l’Ajuntament continua demanant cita prèvia obligatòria i que no està complint les recomanacions fetes pel síndic on s’indica que s’ha d’atendre a tothom, també els qui  de forma espontània es presenten a l’OAC.

L’alcalde de Palafolls, Francesc Alemany, va explicar que per tal de millorar l’organització i l’eficiència de l’equip d’atenció ciutadana, l’Ajuntament demana que preferiblement es sol·liciti cita prèvia, però que els ciutadans que necessiten atenció urgent o sense aquesta reserva d’hora, també són atesos. Ho són preferiblement a primera o última hora, per garantir les cites prèvies, o fins i tot, si s’escau, en algun forat del matí.

 La portaveu de PLS, Mónica Armada, va recriminar a l’equip de govern que aquest format dual no és el que es promociona al web municipal on s’indica que l’OAC presta atenció “sempre amb cita prèvia”.

Alemany va comprometre’s a canviar les indicacions al web municipal.

La cita prèvia va ser obligatòria durant la pandèmia i no va ser fins a principis de l’any passat que es va aixecar aquesta obligació. En la majoria d’administracions, però, aquest format de cita prèvia es manté com opcional i conviu amb la possibilitat de poder fer tramitacions sense necessitat de reserva d’horari, però sense garanties de rapidesa.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.