Avui entra en funcionament el doble punt de recàrrega per a vehicles elèctrics que està situat al costat del Casal d’Avis de Palafolls. Fa un any i mig que es va instal·lar aquesta estació amb dos endolls semiràpids de 22 kW, però no ha estat fins avui que ha començat a donar servei, un cop elaborat el reglament i l’ordenança reguladora del servei.
Per poder fer ús d’aquest punt de recàrrega cal usar l’aplicació mòbil EVcharge a través de la qual es pot reservar i gestionar la recàrrega dels vehicles en aquest punt. També serà a través d’aquesta aplicació es farà el pagament del servei.
En aquest sentit l’Ajuntament ha aprovat una tarifa de 0,34 euros/kWh per aquest punt del casal d’avis.
Segons es desprèn de la normativa aprovada pel aquest servei de recàrrega de vehicles a les dues places habilitades al costat del punt del casal d’avis només hi poden estacionar els cotxes híbrids o elèctrics que facin ús del servei. El temps màxim de recàrrega és de 2 hores, excepte de matinada, q no hi haurà restricció.
El regidor de medi ambient, Aleix Freixa, destaca que aquest punt usa energia verda per recarregar els vehicles, ja que s’alimenta de les plaques fotovoltaiques que hi ha al casal d’avis.
Aquest punt municipal de recàrrega és el primer que s’instal·la a Palafolls, i l’Ajuntament el vol usa com a prova pilot per veure quin és l’ús que se’n fa i quina és l’acceptació del recurs. En funció de com funcioni aquest primer punt, l’Ajuntament podria plantejar-se crear-ne d’altres al camp de futbol, a Santa Maria, i al Forroll, a Sant Lluís on també hi ha, o hi haurà, plaques solars.
Aquest primer punt el gestiona directament l’Ajuntament, però si se’n fan més la idea del consistori és buscar una empresa que els instal·li i gestioni tots els punts municipals.