La Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha posat en marxa un consell de pacients en cadascun dels seus hospitals. La intenció d’aquest nou grup de participació ciutadana és que s’incorpori l’opinió dels usuaris i dels pacients per millorar la qualitat dels serveis sanitaris i socials que ofereix la organització, a banda de l’atenció que reben.
Segons detallen des de la corporació, cada consell està format per 14 persones voluntàries que representen equilibradament el territori de referència de la Corporació. És a dir, el consell del Maresme inclou persones de Canet, Calella, Pineda, Malgrat, Tordera i Palafolls; i el de la Selva, persones de Blanes, Lloret i Tossa.
Les propostes i recomanacions que sorgeixin d’aquests consells es traslladaran formalment a la Direcció que les analitzarà i valorarà per la seva possible aplicació.
Aquests consells formen part d’un dels compromisos establerts per la corporació en el seu pla estratègic, el de millorar l’experiència del pacient en l’atenció sanitària. Aquest, però, no és la primera vegada que la corporació busca conèixer l’opinió dels seus usuaris. I, és que, també han utilitzat enquestes de satisfacció.