Aquest divendres, Malgrat dona el tret de sortida a la Festa Major de Sant Roc amb un escenari atípic al municipi. I, és que, a principis d’aquesta setmana hi havia un 75% de la plantilla de policies està de baixa, 39 de 52 agents.
Aquesta setmana, l’Ajuntament de Malgrat de Mar va fer pública la situació i va informar que la seguretat estava garantida amb l’ajuda de Mossos d’Esquadra. Per la seva banda, en les últimes hores els sindicats SIP-FEPOL i UGT han fet un comunicat criticant que s’utilitzi a Mossos per substituir als policies.
Segons detallen en el comunicat, lamenten que el consistori hagi pres aquesta decisió i informen que podrien emprendre accions legals i mobilitzacions en defensa dels drets dels treballadors.
Els sindicats indiquen en el text que a finals de 2024 es van començar les converses amb el consistori per negociar millores socials, laborals i salarials de la plantilla. Tot i que semblava haver-hi voluntat política per arribar a acords, a finals de març l’“Ajuntament va finalitzar les converses de manera unilateral amb els sindicats”.
Tot i intentar reprendre les converses, no van rebre, diuen, cap resposta per part política. És per això que van decidir a partir del juliol no fer més hores extres. Com a resposta, es va signar un decret d’alcaldia anul·lant les vacances d’agost dels agents que ja les tenien concedides des de principis d’any.
Aquesta setmana l’alcaldessa, Sònia Viñolas, es va reunir amb els delegats sindicals amb caràcter d’urgència i va fer una altra reunió amb la mesa de funcionaris de l’ajuntament. En aquest sentit, diuen en el comunicat, no han mostrat cap intenció de desbloquejar la situació actual.
Per tot això, els sindicats denuncien manca de voluntat per part de l’Ajuntament en arribar a acords amb els sindicats i la imposició unilateral de mesures que afecten les condicions de treball dels agents. És així com exigeixen la retirada immediata del decret i l’obertura d’una negociació real per arribar a nous acords socials, laborals i econòmics.
Malgrat aquesta situació, avui comença Sant Roc a Malgrat de Mar. Aquesta tarda s’han previst la Festa Holi, el correfoc i el correfoc infantil, una hora del conte a la biblioteca, el Sopar Popular, i el pregó de Festa Major amb l’Esport Ciclista Malgrat i el Grup Liberty.
Ja demà i diumenge, es duran a terme la votació popular del concurs Engalana’t, la tradicional Marató de Sang, la trobada de gegants, la gimcana malgratenca, la 28a Nit de la Sardana, i el 28è Concurs de Cococus, entre altres.
La festa s’allargarà fins al pròxim 17 d’agost. Durant aquests dies hi haurà tot ple d’activitats que podeu consultar al web de l’Ajuntament de Malgrat de Mar.



