Els hospitals de Blanes i Calella milloren els seus resultats de satisfacció per part dels pacients el 2025

Compartiu aquesta història

Els usuaris dels hospitals de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva estan cada vegada més satisfets amb l’atenció rebuda. Així ho revelen les dades de l’últim Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció d’usuaris (PLAENSA), que mostren una evolució positiva en els serveis d’atenció especialitzada i urgències.

L’Hospital de Blanes és el que registra els resultats més destacats. L’hospital ha millorat en 12 indicadors respecte a l’any anterior, i 7 d’aquests se situen per sobre de la mitjana global de Catalunya. Una dada especialment rellevant és la del seu equip d’admissions, que ha obtingut la millor puntuació de tot el sistema sanitari català amb un 97,9% de satisfacció; els usuaris en destaquen el tracte, l’eficiència i la capacitat de resolució.

Pel que fa a les urgències de Blanes, els resultats de 2025 mostren una millora generalitzada sense que cap indicador hagi empitjorat. Els aspectes més valorats són el tracte professional i la claredat en les explicacions, amb notes que superen el 90%. A més, la sensació d’estar “en bones mans” ha fet un salt significatiu, passant del 73,9% al 85,5% en només un any. Com a punt de millora, l’hospital ja treballa en un projecte per renovar les sales d’espera de cara al 2026 per fer-les més còmodes.

D’altra banda, l’Hospital de Calella ha millorat en 11 indicadors. Els pacients valoren especialment l’escolta activa dels professionals i la confiança en l’equip assistencial. En el servei d’urgències de Calella, la confiança i el respecte rebut superen el 90% de valoració positiva.

Aquesta tendència a l’alça també es reflecteix en l’atenció primària del nostre municipi. L’ABS Malgrat-Palafolls ha millorat els seus indicadors de satisfacció, aconseguint que 5 dels seus paràmetres superin la mitjana catalana. En aquest cas, els increments més importants s’han registrat en la valoració de la neteja dels centres i l’atenció rebuda al taulell.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.