Ara fem
Amb Jordi Pratsevalls
dijous 01:30
02:00
I després: 05:00
El Calaix

El Consell Comarcal del Maresme fa una crida als clubs esportius per plantar cara a l’LGBTI-fòbia

Compartiu aquesta història

El pròxim 19 de febrer se celebra el Dia Internacional contra l’LGBTI-fòbia a l’esport i, per tercer any consecutiu, el Consell Comarcal del Maresme ha posat en marxa una campanya per implicar les entitats i clubs de la comarca. L’objectiu d’aquesta iniciativa és refermar que l’esport ha de ser un espai de trobada, salut, respecte i convivència, totalment lliure de qualsevol forma de discriminació.

En les dues edicions anteriors, la campanya va comptar amb la participació d’una cinquantena d’entitats maresmenques. és per això que aquest any el repte que s’han marcat és ampliar la implicació del teixit esportiu per fer més fort el lema: “un esport que exclou, discrimina o humilia no pot dir-se esport”.

Per tal que puguin participar tots els clubs esportius interessats, el Consell Comarcal ofereix diversos materials i propostes per a les entitats que vulguin adherir-se a la jornada. Entre aquestes hi ha diverses opcions, la  lectura d’un manifest abans de les competicions i la difusió de continguts sensibilitzadors a les pàgines web i xarxes socials, entre altres. 

Les entitats interessades a rebre el material o sumar-se a la campanya poden sol·licitar-ho enviant un correu electrònic a sai.lgbti@ccmaresme.cat.

La celebració d’aquesta jornada cada 19 de febrer té un component històric important, ja que recorda la figura de Justin Fashanu, el primer futbolista professional que va declarar públicament la seva homosexualitat. Fashanu, referent del futbol anglès d’origen nigerià, va patir una forta pressió, rebuig i discriminació que el van portar a treure’s la vida anys després. La data del seu naixement s’ha convertit, així, en un símbol per reivindicar la igualtat i la memòria de les persones LGBTI+ en tots els àmbits esportius

A partir d’ara no et perdis res. Rep els titulars al teu correu