El consistori vol tornar a restringir el trànsit rodat a la zona de les escoles a les hores d’entrada i sortida dels alumnes. L’objectiu de la mesura és augmentar la seguretat en aquest punt del nostre municipi durant l’hora d’accés al matí i l’hora de sortida dels centres a mitja tarda.
La intenció del consistori és que, tornant de Setmana Santa, es comenci a aplicar el tancament de trànsit a quarts de 9 del matí i a quarts de 5 de la tarda per garantir un accés segur als més de 700 alumnes que estudien entre les dues escoles.
Tot i que encara no s’ha donat a conèixer en què consistirà exactament aquesta mesura i com afectarà al trànsit rodat, l’Ajuntament ja ha intentat anteriorment implementar la pacificació als accessos escolars basada en el tancament parcial o total del trànsit en les hores punta d’afluència d’estudiants.
Ja al 2009 es va intentar regularitzar el trànsit a la zona escola, però les airades protestes de pares i docents van obligar al consistori a fer marxa enrere.
El darrer intent va ser fa 6 anys quan es van instal·lar més tanques per tallar el trànsit, es van repintar les cruïlles i es van habilitar les zones de Petó i Adéu.
La finalitat última de la mesura és crear accessos segurs per a tots aquells estudiants que van al centre educatiu a peu, en bicicleta o patinet i que, actualment, han de travessar vies amb alta densitat de trànsit, sovint amb col·lapses i corredisses.



