L’Ajuntament de Malgrat de Mar iniciarà el pròxim dilluns les obres per convertir el tram del carrer de Girona, situat entre les avingudes Mediterrània i Joaquima de Vedruna, en un corredor verd. El projecte té com a objectiu principal incrementar la vegetació a la zona i millorar la gestió de l’aigua mitjançant superfícies permeables.
Tal com han detallat des del consistori veí, l’actuació preveu la plantació de 67 arbres nous d’11 espècies diferents i més de 1.000 arbustos de 19 tipus diferents, a més de la instal·lacio de noves xarxes de reg.
A banda, una de les novetats que destaquen des de l’Ajuntament de Malgrat és que es crearan zones permeables. És a dir, es retirarà el paviment actual de panot, formigó i asfalt per permetre que l’aigua de la pluja s’infiltri al subsol i es pugui reaprofitar.
Els treballs tenen un cost de 248.374,69€ i seran executats per l’empresa Parcs i Jardins Catalunya SL. Pel que fa al seu desenvolupament, es dividiran en dues etapes per minimitzar les molèsties. La primera fase començarà aquest dilluns i afectarà el tram entre Mediterrània i l’avinguda Ragull i Vilaró. Es preveu que s’allargui fins al 25 de juliol, tot i que la plantació de la vegetació es farà després de l’estiu per evitar la calor.
La segona fase es farà passat l’estiu. Concretament, està prevista a partir del 7 de setembre i finalitzarà el 31 d’octubre, actuant des del carrer Ragull i Vilaró fins a Joaquima de Vedruna.
Mentre durin aquestes obres, el consistori ha informat que el carrer Girona estarà tallat al trànsit en el tram on s’estigui treballant. Per facilitar l’accés exclusiu als veïns, es preveu que els carrers transversals siguin de soble sentit durant les obres.



