
Són les dues úniques ciutats catalanes que organitzen un Concurs Internacional de Focs d’Artifici i segons ha anunciat l’Ajuntament de Blanes, la Generalitat crearà l’any vinent el Premi Internacional de Focs de Catalunya.
La iniciativa forma part del projecte conjunt entre Blanes i Tarragona per incloure els dos concursos en el catàleg de patrimoni cultural immaterial. En aquest sentit, el Departament de Cultura s’ha compromès a crear el Premi Internacional. Així, es vol potenciar la projecció turística tant de la Costa Brava com de la Costa Daurada i promocionar la marca “Els Focs de Catalunya”.
El projecte es faria realitat l’any vinent i una de les condicions dels dos ajuntaments és que compti amb un jurat format per especialistes en focs d’artifici dels dos municipis impulsors. El concurs comptaria amb una dotació econòmica del govern català.
Blanes és la ciutat més veterana en la tradició d’organitzar espectacles pirotècnics, fa 47 anys que programa el Concurs Internacional de Focs d’Artifici –que s’acabarà de celebrar entre avui i demà- i Tarragona enguany ha arribat a la 27 edició.
Són els dos únics espectacles pirotècnics en format concurs. Amb el naixement del projecte “Els Focs d’Artifici de Catalunya” es vol donar projecte als dos esdeveniments com un element més del patrimoni immaterial. Ja hi ha altres poblacions que fan castells de foc per posar punt i final a les festes, però només en aquestes dues són en format competició.