La sessió plenària d’ahir al vespre tenia dos únics punts a l’ordre del dia, d’una banda aprovar els projectes que el consistori presentarà al Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya, una línia d’inversió de la Generalitat per desplegar en el període 2020-2024. La quantitat màxima que es podrà percebre serà de 250.000 €.
Finalment el consistori presentarà al PUOSC dos projectes que sumen prop d’1’5 M€. La majoria d’aquests diners, uns 800 mil €, es destinaran a la primera fase del condicionament de la Plaça 11 de Setembre, al barri de Mas Enlaire.
L’altre projecte presentat inclou l’estabilització del talús i el jaciment arqueològic d’Els Padrets, així com un local de serveis a la Plaça 11 de Setembre.
Perquè els dos projectes puguin concórrer als ajuts que atorga el PUOSC, prèviament l’Ajuntament de Blanes ha de poder disposar de les quantitats econòmiques necessàries per executar-los, és a dir: la corresponent certificació pressupostària. Per aquest motiu, el segon punt a l’ordre del dia ha inclòs l’aprovació de la modificació de pressupost, permetent destinar recursos a altres inversions sense necessitat de formalitzar nous préstecs.
D’aquesta manera, el ple va aprovar modificació de pressupost de més de 2 M€ per a diverses inversions.
Aquesta modificació permetrà iniciar quatre grans projectes. A banda dels dos ja esmentats, les dues principals novetats són els treballs preliminars per a la remodelació de la Plaça dels Dies Feiners o els treballs preliminars per a una obra hidràulica i d’urbanització