La Regidoria de Barris de Malgrat de Mar està treballant en un projecte de millora dels barris de Malgrat Nord i la Verneda. Concretament, s’ha encarregat un estudi a la cooperativa d’urbanistes, sociòlogues i arquitectes del Col·lectiu Punt 6 per treballar en un pla d’actuació de millora d’aquestes zones del municipi.
La primera part del pla es basa en una diagnòsi per fer una radiografia actual de la situació dels dos barris. Amb la participació de la ciutadania es busca recollir quines són les seves necessitats socials i els elements i espais que requereixen alguna millora.
Aquesta primera part està prevista fer-la amb les dones i persones cuidadores de la vila. Tot i que també es faran d’altres amb adolescents i joves, persones adultes i persones grans, persones amb diversitat funcional, i el veïnat en general del sector nord-est de Malgrat. Tal com indiquen des de l’Ajuntament de Malgrat, la previsió es que en una segona fase es validin les propostes que s’incloguin en el pla de millora, a través d’un procés participatiu.