Ara fem
Amb Anna Murgadas
dimecres 16:00
17:00
I després: 17:00
Tardes.7

S’obren les inscripcions per a la 3a edició del Consell d’Infants i el nou Consell d’Adolescents de Palafolls

Compartiu aquesta història

Palafolls ha posat en marxa aquesta setmana el procés participatiu per escollir els nous representants del Consell d’Infants i, com a gran novetat d’enguany, del primer Consell d’Adolescents del municipi. Tots dos projectes tenen com a objectiu principal fomentar la participació ciutadana entre la població més jove i oferir-los un espai on expressar les seves idees, debatre i proposar accions concretes per millorar la vila des de la seva pròpia mirada.

El Consell d’Infants, que arriba a la seva tercera edició, s’adreça als alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles de Palafolls. Després que els membres que cursaven 6è el curs passat causessin baixa en passar a l’institut, enguany hi ha un total de 14 places disponibles per incorporar nous consellers i conselleres.

El termini per lliurar els formularis finalitza aquest divendres. La tècnica d’Educació de l’Ajuntament de Palafolls, Mari Parra, ha explicat com s’ha organitzat la recollida de sol·licituds i quines seran les properes fites del calendari.

La principal novetat d’aquest curs és la creació del Consell d’Adolescents, una iniciativa adscrita a l’àrea de Joventut que dona continuïtat a la feina iniciada a la primària. Aquest nou òrgan s’adreça als joves d’entre 13 i 14 anys que cursin 1r i 2n d’ESO, tant si estudien a l’Institut Font del Ferro com si estan empadronats al municipi i cursen els seus estudis fora del poble.

Les sol·licituds es poden recollir i lliurar directament a l’institut o bé a l’espai jove de Can Batlle. Sobre la filosofia d’aquest nou projecte, la dinamitzadora de Can Batlle, Marta Martí, ha remarcat el perfil de representants que es busca.

Després del procés d’eleccions i de la campanya electoral que es desenvoluparà durant la tardor, els dos consells celebraran les seves primeres reunions de treball per començar a definir les propostes que posteriorment traslladaran al consistori.

A partir d’ara no et perdis res. Rep els titulars al teu correu