La direcció de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, que gestiona l’hospital de Calella, va anunciar just desprès de la protesta que el proper mes de juny, el servei d’urgències disposarà d’un guarda de seguretat les 24 hores del dia per dissuadir als pacients i familiars de possibles atacs.
També es va anunciar que s’estudiarà la viabilitat d’instal·lar càmares i altres sistemes que evitin la lliure circulació per les instal·lacions.
La passada setmana els treballadors van fer públiques les seves queixes davant de les agressions que pateixen per part de pacients i familiars o acompanyants. La portaveu dels treballadors, la doctora Emília Cortes, va recordar que l’any passat es van comptabilitzar 36 denúncies per agressions, tot i que assegura que n’hi moltes més que no arriben a denunciar-se. Les agressions es produeixen per la falta de llits, per l’espera a ser atesos al servei d’urgències o per la manca d’informació.Per la portaveu del comitè d’empresa, «fins a cert punt és normal el nerviosisme de pacients i familiars quan fa hores que esperen ser atesos», però afegeix que «en cap cas han de ser els treballadors els que rebin les conseqüències d’un servei deficitari».