L’alcalde de PLF, Valentí Agustí, va explicar en el p`le que les diferents rampes per salvar el desnivell de la muntanya d’En Jordà feia encararir el preu i de retruc feia que els usuaris haguessin de recorrer una llarga distància real, ja que per salvar un metre de desnivell calia fer 3 metres de rampa cap a una banda i 3 cap a l’altra cosa que feia inviable el projecte original.
Per això el mateix alcalde va proposar un nou disseny per a la passera. Escoltem la proposta de Valentí Agustí.
Segons Agustí aquesta nova passera seria més econòmica i més humana i integrada al paisatge.
Segons es va acordar al ple, s’obrirà un nou concurs públic per buscar projecte, arquitecte i empresa que l’executi, tot en el mateix concurs públic. Les bases d’aquests nou concurs seran de simples indicacions, una d’elles que no es pot superar el 760 mil € previst en el primer projecte.
D’aquest pressupost, el 30% estarà assumit pel Pla únic d’Obres i Serveis de Catalunya, mentre que la resta estarà assumit pel consistori de PLF.
Aquesta passera, que ha d’unir el centre de PLF amb St. Lluís, per a vianants i bicicletes, podria estar acabada a principis de l’any 2009, ja que la periodització explicada al ple, permetria 1 mes per presentar els avantprojectes, 2 mesos per realitzar el projecte definitiu i 6 per executar l’obra.
CIU, a l’equip de govern, va demanar que es contemplin totes les mesures de seguretat en aquesta nova passera. El PP va felicitar a l’alcalde de PLF per donar-se compte que el primer projecte no era factible i ICV EUA, va considerar que caldria seguir l’evolució d’aquests projecte.