Des de principis de febrer, inspectores degudament acreditades visitaran els diferents establiments d’aquestes característiques per informar de la campanya i fer un seguiment del grau de compliment de la normativa vigent en matèria de defensa de consumidors i usuaris.
Aquesta campanya prestarà especial atenció a la indicació de preus, documentacions necessàries, reglamentacions i normes de qualitat. El coordinador de la campanya per part de la Diputació de BCN, Fernando Martínez, explica que es tracta d’una campanya informativa i no sancionadora.
A més els inspectors visitaran els diferents establiments per a informar-los, si escau, dels aspectes pendents d’adaptació a la normativa actual.Segons Martínez els establiments han de conèixer la normativa de cara al consumidor tal i com coneixen les obligacions fiscals.
Hi ha altres mesures obligatòries com el retolat almenys en català i la disposició d’atendre com a mínim també en català.La campanya té dues fases, una primera inspecció informativa i passat mig any, una campanya de comprovació de els anomalies detectades, i just després es fa l’informe a l’Ajuntament de PLF, l’encarregat en tot cas d’aplicar les sancions