El municipi fa temps que busca solucions al problema de la prostitució a les carreteres i fa uns mesos va aprovar una ordenança sancionadora que no ha resultat efectiva.
La majoria de les multes que s’imposen a les prostitutes no es paguen perquè es declaren insolvents, al contrari dels clients, que acostumen a fer efectiva la sanció. Per aquest motiu, l’Ajuntament de Tordera està estudiant altres fórmules per eradicar la prostitució que és evident a la carretera NII.
El consistori ha explicat que una de les vies estudiades és que la prostituta pugui commutar amb treball social la multa imposada. El govern local troba interessant l’aplicació d’aquestes mesures i admet que l’objectiu final de l’experiència és aconseguir que les prostitutes acabin marxant del terme municipal.
Entre els treballs a la comunitat que es podrien plantejar serien la neteja de vials, edificis públics o l’acompanyament de persones dependents.
Un altre mesura que es planteja l’Ajuntament és oferir els serveis jurídics del consistori a les prostitutes en cas de conflictes amb els seus proxenetes.