Aquesta és actualment la principal hipòtesi per explicar el nou xoc de trens que es va produir ahir al vespre en el tram de túnel de via única entre les estacions del Clot i Arc de Triomf.
El tren de la línia R1 del Maresme que havia sortit de Maçanet a les cinc de la tarda cap a l’Hospitalet acabava d’abandonar l’estació del Clot pel túnel en direcció a Arc de Triomf. Uns metres després, a dos quarts de set de la tarda, xocava per darrere amb un Talgo tren-hotel que, sense passatge, es dirigia a l’estació de França.
L’impacte va fer descarrilar un dels eixos del tren-hotel. Al tren de Rodalies hi viatjaven unes 200 persones, de les quals unes vint-i-cinc van resultar ferides lleus per contusions.
Només el conductor del Talgo va ser ingressat a l’hospital per una fiblada cervical. Un cop es va fer retrocedir el tren de Rodalies fins a l’estació del Clot, els passatgers van ser evacuats i atesos per sis unitats del Sistema d’Emergències Mèdiques per comprovar la gravetat de les contusions. La majoria, 196, van sortir a peu il·lesos. El tall de la circulació i els treballs per encarrilar el Talgo van causar a totes les línies retards que superaven els quaranta minuts o l’hora en alguns casos. Avui però els trens circulen amb normalitat.
L’accident té lloc al mateix tram de túnel, en què ja van xocar un tren de Rodalies i un Talgo el 28 d’abril de l’any passat. Aquell cop l’impacte va ser, però, a les deu del matí i en direcció contrària, quan el Rodalies va encalçar per darrere el Talgo aturat a l’estació del Clot.
El director general de Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, considera que dos xocs en un any al mateix lloc donen a entendre que es tracta d’un punt negre de la xarxa on caldrà millorar la senyalització.