El mal estat de la carretera Nacional II al seu pas per les comarques gironines ha arribat aquest dimarts al ple del Congrés dels Diputats a través d’una moció presentada per CiU i consensuada amb el PSOE. Concretament, el text demanava el traspàs amb dotació econòmica del tram entre Tordera i Maçanet de la Selva. Un tros de via que l’Estat ja ha anunciat que renuncia a desdoblar per l’elevat cost que tindria.
Un altre punt instava l’Estat a negociar amb la concessionària per aconseguir alliberar els peatges de l’autopista AP-7 per tal de i circular gratis per aquesta via mentre l’A2, és a dir el desdoblament de la n2 a Girona, no sigui una realitat. Tant CiU com els socialistes insistien que aquesta negociació no es traduís en un allargament de la concessió, que acaba l’any 2021. Segons va anunciar la ministra de Foment, Ana Pastor, rescatar l’autopista suposaria un cost de 95 MEUR anuals.
Segons CiU, és totalment incomprensible que no s’inverteixin diners per desdoblar aquesta carretera amb un trànsit diari de 22.000 vehicles però, en canvi, es pressupostin partides a autovies per on hi passen poc més de 2.000 cotxes al dia.
En la defensa de la moció CiU ha acusat el govern espanyol d’abandonar les comarques gironines i trencar els compromisos adoptats durant campanya electoral.
Finalment, la moció no ha prosperat i ha rebut el vot en contra de la majoria dels diputats. La diputada del PP, Concepció Veray, ha justificat el vot contrari del seu grup perquè finalment no s’ha acceptat l’esmena dels populars en la que proposaven desdoblar els trams del sud i invertir en el nord per corregir els problemes de seguretat.
Veray ha culpat els darreres executius socialistes pel mal estat de la carretera i ha explicat que la manca de diners actual obliga a prioritzar inversions i han optat per implantar mesures correctores al nord i no en fer tot el desdoblament.