La Policia Local d’aquesta localitat ha aprovat una Carta de Serveis, en la que el cos de seguretat pren tot un seguit de compromisos per escrit amb la ciutadania. En el document la policia informa sobre els serveis que gestiona i els compromisos de qualitat que adquireix el cos davant la ciutadania.
En aquest sentit la Policia es compromet, a arribar al lloc d’un accident o succés en un màxim de 7 minuts. Aquest és el temps màxim previst, però segons l’Ajuntament, el temps de reacció mitjà del cos és actualment de 4 minuts, aproximadament.
El regidor de seguretat de Malgrat, Valentín Rodríguez explica que el document esdevé un contracte amb la ciutadania entorn als serveis policials.
L’inspector en cap de la Policia Local, Joaquim Martínez, ha detallat que aquest compromís per escrit té dos objectius principals. El primer facilitar l’exercici dels drets dels ciutadans, i alhora, informar-los sobre el nivell de qualitat que poden esperar dels serveis policials. El segon objectiu és comprovar el grau de compliment per part de la Policia Local dels compromisos assumits i, així, fomentar la millora contínua per incrementar el grau de satisfacció dels ciutadans.
El regidor malgratenc explica que els compromisos es poden prendre perque el cos ha fet les inversions necessàries tant en personal i formació. Diu Rodríguez que els compromisos es prenen independentment de la resposta que puguin donar els mossos.
Entre els compromisos que inclou la Carta de Serveis aprovada destaquen el d’assistència a persones, l’atenció a menors, l’assistència a víctimes de delictes i maltractaments, la intervenció i mediació en conflictes veïnals i la prestació d’informació telefònica i presencial les 24 hores al dia durant els 365 dies l’any.
Un altre dels compromisos destacats és el de no superar els 20 minuts d’espera per al ciutadà en cas d’haver de presentar una denúncia.