El conseller de Territori, Santi Vila, ha anunciat que l’ordre que ha de permetre tirar endavant les restriccions ja s’ha iniciat, i que la mesura serà efectiva a partir del proper dia 19 d’aquest mes.
A partir d’aleshores, els vehicles pesants hauran de circular per l’AP-7 i tindran bonificacions de peatge que oscil•laran entre el 25 i el 50%,. Per compensar la concessionària, Generalitat i Estat faran aportacions.
Les restriccions de pas per als camions de gran tonatge (de quatre eixos o més) s’aplicaran en els 81 quilòmetres de l’N-II que s’estenen entre Maçanet de la Selva i la Jonquera.
Aquesta mesura, que en un primer moment s’esperava poder iniciar avui dimarts, vol reduir la sinistralitat que acumula l’N-II i millorar-ne la fluïdesa. La perillositat de la via ha crescut des de l’aturada de les obres de desdoblament que han deixat la carretera empentanedaga.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha explicat que en els propers dies tant ell com la ministra Ana Pastor confirmaran els percentatges de bonificació pels transportistes a l’AP7, perquè aquest és un serrell que encara s’ha de tancar.
La intenció, a priori, passa però perquè aquells camions que facin el recorregut sencer per l’AP-7 tinguin una bonificació del 25% (que assumiria íntegrament la concessionària Abertis). En el cas que facin moviments interns, la reducció de peatge podria arribar a situar-se fins al 50%. En aquests casos, la Generalitat i el Ministeri farien aportacions conjuntes per cobrir el diferencial.
Aquells camioners que incompleixin les restriccions, s’enfrontaran a una multa de 500 euros. Amb l’agreujant, en aquells casos en què el transportista sigui estranger, que si no abonen la sanció a l’instant els Mossos d’Esquadra els hi immobilitzaran el vehicle.