Lloret lamenta que la prolongació de l’Autopista del Maresme només sigui d’un carril

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

 

Segons l’avantprojecte que ha redactat la concessionària Abertis, que també es farà càrrec de l’obra de prolongació, el nou tram de via només serà d’un carril per sentit de circulació des del seu final actual a Tordera i fins a Lloret.

Tot i que fa anys que se sap aquesta circumstància, amb la redacció de l’avantprojecte l’alcalde de Lloret, Romà Codina, ho ha qualificat “d’error” i tem que acabarà passant com amb l’eix transversal, que a la llarga s’haurà d’acabar desdoblant.

Es preveu que les obres per allargar la C-32, amb un pressupost de 60 milions d’euros (MEUR), comencin l’any vinent i que la infraestructura s’obri al trànsit a finals del 2016. En total, la prolongació tindrà vuit quilòmetres. La prolongació de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar és una vella reivindicació del territori. Actualment, aquesta autopista s’acaba a Tordera, i des de fa anys, els dos municipis de la Selva marítima reclamaven que s’allargués vuit quilòmetres més.

A finals de setembre, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ja va anunciar que s’havia arribat a un acord amb la concessionària per desencallar l’obra. El conseller va subratllar que allargar la C-32, de retruc, permetria esponjar l’N-II, perquè en aquest tram la nova carretera serà lliure de peatge i els vehicles no hauran de pagar per circular-hi.

Si tot segueix els calendaris previstos, Abertis presentarà el mes vinent el projecte de prolongació. De moment, però, els ajuntaments ja han rebut un primer document. Es tracta de l’avantprojecte de l’obra, que esbossa a grans línies tant el traçat com les característiques d’aquest tram de la C-32.

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics