Surt a informació pública l’enllaç del desdoblament de la nacional amb l’autopista AP7

Compartiu aquesta història

El Ministeri de Foment ha tret a informació pública l’enllaç que tancarà el desdoblament de l’N-II al sud de la demarcació de Girona. Les obres remodelaran l’actual enllaç de la carretera a Maçanet, on connecta amb la carretera d’accés a la costa brava, la C-35,  i l’autopista AP-7. El projecte té un cost aproximat de 16,6 milions d’euros  i permetrà substituir un dels ramals actuals -que té forma de llaç- per un altre que permeti als vehicles que vénen de Barcelona anar a buscar l’A-2 en direcció Girona d’una manera més directa.

Aquest enllaç completa el tram de desdoblament entre Sils i Maçanet (que va sortir a licitació el gener d’aquest any). Des d’aquí cap al nord, la nacional es convertirà en autovia, amb dos carrils per banda. Però més al sud, l’obra s’estroncarà i la calçada de l’N-II quedarà com és ara (amb algunes millores puntuals que s’hi faran).

L’Estat ja va arraconar el projecte per estendre el desdoblament de l’N-II més al sud d’aquest punt i fer arribar la futura autovia fins a Tordera. Segons va argumentar el Ministeri de Foment, l’obra seria excessivament cara perquè cada un dels 9  quilòmetre d’aquest tram, costaria 22,7 MEUR, quasi el triple del màxim que permet una ordre ministerial.

Aquest enllaç que ha sortit a informació pública, remodelarà l’actual enllaç en aquest punt de la nacional. Sobretot, destaca el Ministeri de Foment, es millorarà l’accés a la futura nacional desdoblada en sentit Girona per aquells vehicles que vinguin de Barcelona des de la C-35 o l’AP-7.

En total, per dur a terme tota l’obra, s’hauran d’aixecar tres passos superiors i dos d’inferiors a la C35 (per on passaran les vies de servei) i s’aixecaran cinc murs, que separaran la carretera de les cases i construccions properes.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.