L’arxiu Municipal aporta documentació sobre la Mancomunitat per una exposició

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

 

Enguany es commemoren els cent anys de la constitució de la Mancomunitat de Catalunya i, amb aquest pretext, s’han cercat a l’arxiu arxiu municipal una mostra de quines són les empremtes que va deixar aquesta administració al nostre Ajuntament.

En total 6 documents locals participen d’una mostra que vol donar a conèixer les accions realitzades per la Mancomunitat de Catalunya a la província de Barcelona. Entre aquests 6 documents locals hi ha una carta dirigida a l’alcalde en resposta a la salutació que es va enviar amb motiu de la inauguració del telèfon a la nostra vila l’any 1920 o l’avís de l’enginyer de la Societat d’Alumbrat de Poblacions de la seva visita a PLF per acabar d’ultimar els detalls sobre la posada en marxa de l’enllumenat, també a l’any 20.

La mostra està formada per 107 documents procedents de 28 arxius municipals, entre ells el de PLF, Tiana o St Cebrià.

La Mancomunitat de Catalunya va ser un organisme supra provincial que inicià les activitats el 1914. Va estar inicialment presidida per Enric Prat de la Riba fins a la mort d’aquest, quan va agafar el relleu Puig i Cadafalch fins el cop d’estat de Primo de Rivera. Poc a poc es va anar desmantellant l’administració fins la seva abolició l’any 25.

Un dels trets sobresortints de l’acció desenvolupada per la Mancomunitat va consistir en la voluntat d’atendre a les necessitats de tot el territori, de modernitzar-lo i vertebrar-lo.

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics