URGENT

El Consell Comarcal demana no allargar més les concessions de l’autopista del Maresme

Compartiu aquesta història

Reneix la vella reivindicació que clama per la gratuïtat de l’autopista. La Mesa de Mobilitat del Maresme, conformada per diferents representants polítics del Consell Comarcal i tècnics del Departament de Territori i Sostenibilitat, ha presentat un document on es detallen els passos a seguir per evitar una nova concessió de l’autopista C-32 del Maresme.

L’autopista en si té una concessió signada amb el grup Abertis fins l’any 2021 i si bé alguns alcaldes del Maresme volen promoure la gratuïtat de la via ràpida per als seus veïns, el Govern català ja ha rebutjat la proposta perquè és contraria als acords que hi ha signats.

La intenció de molts d’aquests batlles també és reduir el nombre de vehicles de circulen per la N-II. Segons han determinat els estudis de la Generalitat, fins a 30.000 cotxes circulen cada dia per aquesta carretera. Un volum de vehicles que la carretera estatal no està preparada per assumir. De fet, el Pla de Mobilitat Global està estudiant la possibilitat de convertir la N-II en una carretera urbana.

Tot i això, el trànsit tampoc es podria desviar per unes noves i suposades vies paral•leles a la autopista, ja que el projecte ha quedat descartat.

Per aquest motiu la intenció es potenciar el trànsit per la C-32 mitjançant nous accessos per connectar-se amb tot el territori i alliberar la circulació per la via alternativa que travessa els pobles costaners.

Tot i aquestes intencions, les concessions per la gestió de les autopistes es continuen prolongant. En el cas del tram de la C-32 que va de Mataró a PLF, aquest en la seva construcció la Generalitat va acordar que quedaria lliure d’aquí a dos anys. Finalment, la concessió es va decidir allargar 5 anys més.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics