URGENT

La campanya electoral arriba a les xarxes socials més esteses

Compartiu aquesta història

No és la primera vegada que les xarxes socials entren a l’escena política a PLF, però enguany si que ho fa de forma evident i com a reforç de l’activitat diària dels partits. La majoria incorporen, ja des de fa temps, una pàgina al facebook, des d’on expliquen el seu dia a dia i llencen les propostes més destacades.

El PSC té el facebook amb més seguidors els partits locals. Es tracta del perfil del seu candidat, Valentí Agustí, amb 1264 amics i que ja tenia actiu les passades eleccions.

El PP té una pàgina pròpia des de fa anys, tot i que l’eina emprada pels populars per aquesta campanya és el perfil del seu candidat, Óscar Berman, qui a més té un grup tancat a la mateixa xarxa.

ERC té dos perfils al facebook, tots dos amb uns 700 seguidors. CIU també hi és present amb un perfil des d’on donen a conèixer la seva activitat.

ICV-EUiA  també té presència en aquesta xarxa, amb un perfil amb 660 amics.

Ciutadans també aprofita el FB per presentar propostes i els candidats

En aquesta campanya és en la que es veu més incidència de Twitter, una xarxa que fa 4 anys era residual entre els partits locals.

Totes les formacions tenen els seus perfils, on bàsicament repeteixen continguts del Facebook o intercanvien opinions amb altres usuaris. També hi ha disputes entre partits sobre diferents temàtiques i es mostra una xarxa més viva que el FB.

PSC    PP     ERC     CIU     ICV-EUIA      C’S

La majoria també té presència al youtube, on pengen els seus vídeos de campanya.

Instagram és la nouvinguda a la campanya; El PSC (106 seguidors) i ERC (40 followers) tenen ja el seu perfil, creat per aquesta campanya, i incorpora fotografies dels últims dies i dels actes de la campanya electoral.

Els partits, però no confien amb altres xarxes com Google +, linkedin o Flickr.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics