URGENT

Posen en marxa un telèfon de consulta sobre la facturació electrònica

Compartiu aquesta història

Des del passat 15 de gener, les factures entre els proveïdors de béns i serveis i les administracions públiques que tinguin un cost superior als 5.000 euros s’han de tramitar a través d’una eina electrònica que els ajuntaments posen a disposició de les empreses.

Per tal d’acompanyar-les en aquest procés d’adaptació a la nova llei, la Generalitat i el Consell General de Cambres ha engegat un nou servei telefònic que dóna resposta a dubtes i consultes sobre la facturació electrònica. Per tal de resoldre qüestions relacionades amb aquest tràmit, s’ha de trucar al telèfon 902.881.699.

El servei dóna cobertura a tot el territori català i compta amb un equip de suport, que podria ampliar-se en cas que fos necessari, i que pot atendre unes 400 trucades mensuals de mitjana. L’equip està dividit en dues seccions diferents. D’una banda, el de resolució de consultes bàsiques, o de primer nivell, i de l’altra, el de resolució de consultes més avançades, que seran ateses per una persona amb perfil d’expert en la matèria.

La mesura que obliga a presentar telemàticament factures superiors a 5.000€ persegueix l’estalvi. De fet es preveu un estalvi de 51 MEUR més 2,3 MEUR per deixar de tramitar-les en format paper.

Per factura, el Ministeri d’Hisenda calcula que els proveïdors passaran de pagar els 0,76 euros del paper a un 0,06 euros per via electrònica.

L’ajuntament de Palafolls espera que a finals d’any la majoria de factures superiors a 1200€ es presentin amb aquesta modalitat.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics