Posen en marxa un telèfon de consulta sobre la facturació electrònica

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Des del passat 15 de gener, les factures entre els proveïdors de béns i serveis i les administracions públiques que tinguin un cost superior als 5.000 euros s’han de tramitar a través d’una eina electrònica que els ajuntaments posen a disposició de les empreses.

Per tal d’acompanyar-les en aquest procés d’adaptació a la nova llei, la Generalitat i el Consell General de Cambres ha engegat un nou servei telefònic que dóna resposta a dubtes i consultes sobre la facturació electrònica. Per tal de resoldre qüestions relacionades amb aquest tràmit, s’ha de trucar al telèfon 902.881.699.

El servei dóna cobertura a tot el territori català i compta amb un equip de suport, que podria ampliar-se en cas que fos necessari, i que pot atendre unes 400 trucades mensuals de mitjana. L’equip està dividit en dues seccions diferents. D’una banda, el de resolució de consultes bàsiques, o de primer nivell, i de l’altra, el de resolució de consultes més avançades, que seran ateses per una persona amb perfil d’expert en la matèria.

La mesura que obliga a presentar telemàticament factures superiors a 5.000€ persegueix l’estalvi. De fet es preveu un estalvi de 51 MEUR més 2,3 MEUR per deixar de tramitar-les en format paper.

Per factura, el Ministeri d’Hisenda calcula que els proveïdors passaran de pagar els 0,76 euros del paper a un 0,06 euros per via electrònica.

L’ajuntament de Palafolls espera que a finals d’any la majoria de factures superiors a 1200€ es presentin amb aquesta modalitat.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics