URGENT

La carretera entre PLF i Lloret; de les que hi ha més probabilitat de patir un accident

Compartiu aquesta història

Ahir es va presentar l’estudi EuroRap sobre la distribució del risc a la xarxa viària espanyola i Catalunya. A l’estudi es detallen els trams on és més probable patir un accident de trànsit. A Catalunya el tram amb més probabilitat de patir un accident és a la comarca del Maresme. En tracta de la carretera entre Vilassar i Argentona, que té un risc Molt Alt.

Dins el llistat de vies amb un Alt risc, hi ha la carretera entre PLF i Lloret, la B682, que també passa per Blanes.

Aquesta via està catalogada com a via d’Alt Risc perquè en els seus 10km i mig de longitud la mitjana d’accidents de trànsit greus o mortals en un any és de 5.6, o el que és el mateix; hi ha un accident de trànsit de greus conseqüències cada 2 quilometres, una mitjana que situa la via en aquesta llista negre de trams perillosos de Catalunya.

La carretera B682 al seu pas per Palafolls. Google
La carretera B682 al seu pas per Palafolls. Google

En aquesta carretera es calcula que hi passen prop de 20 mil vehicles al dia.

A més és un tram perillós sobretot per a les motocicletes i els ciclomotors que protagonitzen la majoria dels accidents en aquesta via. En el 65% dels accidents importants en aquesta via, hi estan implicats a aquest tipus de vehicles, o el que és els mateix. Cada quilòmetre té un índex d’accident de 0.35.

També està dins el llistat de trams amb Alt Risc d’accident, la carretera que uneix Tordera i Fogars. Un tram que es repeteix en aquest estudi de l’Eurorap any rere any com un dels que concentra més accidents greus i mortals de la xarxa Catalana. En els seus 8 quilometres, hi ha una mitjana d’1 accident de trànsit important cada any. A la via es calcula que hi passen uns 6 mil vehicles al dia.

A nivell general, la xarxa de “risc zero”a Catalunya  suma en total  527 km, el que suposa un augment  de 15 km). Per tant, un 8,3% de la xarxa analitzada per EuroRAP no ha tingut cap accident mortal o greu en l’últim trienni.  Els trams que acumulen més accidentalitat es situen fonamentalment a l’àrea metropolitana i tenen una proporció gran d’accidents amb motos i ciclomotors implicats.

A Catalunya l’estudi el coordinen el RACC, El servei Català del Trànsit i la Diputació de Barcelona.

 

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics