L’equip d’Infermeria d’Atenció Domiciliària, amb el suport del Departament d’Informàtica de la Corporació de Salut del Maresme i La Selva, han desenvolupat una aplicació mòbil que millora l’atenció dels serveis domiciliaris.
És un projecte pioner a Catalunya que permet accedir a la història clínica dels pacients i incorporar-hi dades quan es fan les visites, sense necessitat de connectar-se a Internet. El sistema es començarà a implementar a partir de juliol.
Aquesta aplicació millora l’eficàcia, l’eficiència i la seguretat de l’atenció que reben els pacients a casa. Amb l’aplicació s’aconsegueix superar algunes dificultats amb les que es troben els equips de metges i infermeres que fan visites a domicilis.
La principal innovació de l’aplicació és poder disposar de tota la informació de la història clínica del pacient i incorporar-hi in situ les dades de l’atenció que se li ha donat durant la visita. Aquest sistema s’instal·larà en dos dispositius mòbils que tindran els equips dels centres de Calella i Blanes.
Des del telèfon mòbil es tindrà accés a radiografies, proves complementàries, analítiques i d’altres informacions que són difícils de carregar a l’hora de fer visites a les cases dels pacients.
L’aplicació es va presentar durant la Jornada d’Infermeria celebrada a Calella i que enguany s’ha dedicat a avançar amb les noves tecnologies.