Així ho ha anunciat aquest dimecres al Parlament de Catalunya el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. Durant la seva intervenció al plenari i a instàncies d’una pregunta del PP, ha assegurat que la Generalitat no té la intenció de renovar les actuals concessions ni a la C32 al Maresme, ni a la C33 al Vallès.
Aquestes dues autopistes acaben la concessió d’aquí a 5 anys i, tot i que l’anterior conseller Santi Vila ja havia manifestat la intenció de no renovar-les, fins ara no existia un compromís parlamentari en ferm.
Rull ho ha explicat després que els populars havien comparat l’anunci del govern espanyol de no renovar les concessions de les autopistes com l’AP7 a partir del 2019, amb la inacció de la Generalitat en aquest sentit.
Sobre l’anunci dels populars, el conseller ha manifestat que la promesa de la ministra de Foment és “poc creïble” i més quan hi ha un litigi de 1.300 milions pendent amb una de les concessionàries. D’altra banda, ha xifrat entre 2.000 i 3.000 milions el que costaria a Catalunya rescatar totes les autopistes titularitat de la Generalitat.
Tot i l’anunci de no renovació de la concessió, també hi ha veus que apunten que el govern podria mantenir les barreres per poder pagar el manteniment de les carreteres, però sense subjecció a una concessió a una empresa.