
Gairebé la meitat dels pacients van ser atesos durant els mesos de temporada alta, entre el juliol i l’agost, i les principals atencions van ser de Traumatologia i de Medicina Interna, segons dades la Corporació de Salut del Maresme i la Selva. En total són més de 6.000 els pacients estrangers que els serveis d’urgències de l’Hospital de Blanes i Calella van atendre durant l’any passat, la meitat durant l’estiu.
El mes de febrer ha sigut el mes en què hi ha hagut menys atencions a estrangers, amb només 76, al tractar-se de temporada baixa.
Per atendre als pacients, la Corporació disposa d’un servei de traducció amb l’objecti de comunicar-se amb els pacients o familiars, un servei pioner a Catalunya amb el que compten tots els centres de la Corporació. Hi ha 5 traductors que treballen als Hospitals de Blanes i Calella, dos a cada centre, i un de suport. A més, resolen problemàtiques de comunicació i als CAP’s de Malgrat, Lloret, Tossa i Calella via telefònica.
El servei permet atendre en vuit idiomes diferents: anglès, francès, alemany, holandès, italià, danès, català i castellà.
Els traductors de la Corporació intervenen en les tasques administratives i també en la comunicació entre el pacient i el personal mèdic.
D’entre els 6.000 estrangers atesos, la majoria són francesos, seguit d’alemanys i d’anglesos, però també se n’han atès de fins a 80 països diferents i d’arreu del món.