L’ajut està destinat a aquelles unitats familiars que comptin amb uns ingressos moderats o baixos i que, per tant, puguin tenir dificultats per pagar el lloguer.
Se’n poden beneficiar les persones que siguin titulars d’un contracte de lloguer, sempre que aquest no sigui superior a 600 euros i estar al corrent del pagament de les mensualitats de lloguer. La subvenció cobreix el 40% del lloguer de l’habitatge amb un topall màxim de 200 euros mensuals o 2.400 anuals.
No se’n poden beneficiar aquells en què el titular del contracte tingui un vincle familiar amb el propietari. Segons recull l’Ajuntament,hi poden accedir els beneficaries de l’any passat i també els titulars dels contractes signats a partir de l’ 1 de novembre del 2016, “obtinguts a través de les borses de mediació de lloguer social o gestionats per entitats sense ànim de lucre”.
Els ajuts facilitats per la generalitat intenta evitar que els llogaters es vegin abocats en situacions d’exclusió social per impagaments.
Es poden sol·licitar fins el proper 19 de juny i d’entre els documents s’han de presentar els últims rebuts de lloguer pagats. La sol·licitud es pot trobar al web de la Generalitat o també es es pot recollir presencialment a l’Ajuntament de Palafolls i la seva tramitació s’ha de fer a través del Consell Comarcal del Maresme a través de l’oficina de l’habitatge.